уторак, 24. јануар 2017.

Moje iskustvo sa Metforminom #Policistični jajnici

S obzirom da imam policistične jajnike, kada mi je to otkriveno, dobila sam da uradim dosta analiza među kojima su hormoni i OGTT test. Zbog netolarancije na insulin koju je pokazao OGTT (oralni test tolerancije na glukozu), kao terapiju dobila sam Metformin, tj. Glucophage (glucophage, gluformin, metformin, siofor -sve je isti lek, samo je u pitanju drugi proizvođač). Insulinska rezistencija je često u samom korenu problema sa policističnim jajnicima (studije kažu da u 70%  slučajeva policističnih jajnika postoji i problem sa insulinom). Vrlo je povoljan i košta oko 100-150 din., a možete tražiti i recept od lekara opšte prakse, pa je cena niža.

Ovaj lek ne koriste samo dijabetičari, već i oni kod kojih postoji rizik da do dijabetesa dođe. U mom slučaju postoji rizik od dijabetesa tip 2. Napomenula da bih da ja nisam lekar, niti stručnjak u ovoj oblasti, samo želim da vam prenesem svoje iskustvo.


Kada sam saznala da imam policistične jajnike, dobila sam da odradim analize hormona i test netolerancije na insulin, tj. OGTT test. To su najčešće analize koje lekar zahteva pre nego što prepiše terapiju. Kako meni rezultati nisu bili dobri, i ukazivali su na insulinsku rezistenciju, kao terapiju lekar prepisuje Metformin, tj. Glucophage, uz pilule za kontracepciju.

Doziranje

Pre nego što sam počela da pijem Glucophage, ciklus nisam imala više od 5 meseci. Počela sam sa dozom od 500mg jednom dnevno, zatim 1000mg uz doručak, a nakon nekog vremena mi je menjana doza. Kako jako dugo pijem ovaj lek, ne sećam se tačnih doza, jer sam ih često menjala u dogovoru sa endokrinologom i genekologom.

Nuspojave

Kod Metformina, jako česte nuspojave su mučnina, povraćanje, dijareja. Obavezno se uzima u toku ili nakon obroka. Istina je da je proces adaptacije na lek dosta naporan, jer su te nuspojave najčešće jako izražene. I zaista, imala sam dijareju, povraćala, želudac me je boleo. Te najjače i najizraženije nuspojave su trajale sigurno 2 meseca. Međutim, ovaj lek ima i dobre strane, zbog čega se u njega kunem i ako budem trebala zaista ceo život da ga pijem neću se buniti, jer ne bih ponovo prolazila kroz pakao zbog višemesečnog kašnjenja menstruacije, opadanja kose, povećanja telesne mase, depresije, umora, bezvoljnosti i sličnih stvari.

Doktori su mi često menjali dozu. Pa sam nekada pila 1x1000 ujutru, nekada 3x 500mg, uz jelo, 1000mg ujutru i uveče, i evo sada sam na dozi 500mg ujutru i 1000mg uveče.

Koliko dugo traju nuspojave?

Pitanje nuspojava je vrlo individualno. Nekome je sve to neizdrživo, dok neko podnosi lakše. Nuspojave ovog leka, u mom slučaju trajale su godinama, sve do pre nekih godinu dana nisam prešla na Gluformin. Čitala sam, a i doktor mi je potvrdio da se dešava da Metformin jednog proizvođača nekoj osobi ne odgovara, dok isti lek od drugog proizvođača apsolutno odgovara. Ovaj lek se obavezno uzima u toku ili nakon jela. Nekoliko puta sam ga popila neposredno pre jela nakon čega sam imala mučninu, bol u želudcu, praćen štucanjem!
Ja sam godinama imala jake mučnine u jutarnjim časovima. Ukoliko bi me neko probudio u toku noći takođe bih osećala slabost i jaku mučninu. Dešavalo mi se da ujutru, ukoliko odmah krenem sa obavljanjem nekih težih fizičkih aktivnosti obavezno povraćam, a ono što je takođe bilo dosta učestalo jeste štucanje što ukazuje na problem sa želudcem. 
Definitivno je sve bilo od leka, jer od kada koristim Gluformin nemam apsolutno nikakvu nuspojavu. Moram priznati da stolicu imam dosta češće nego pre. Najmanje 2x dnevno. Međutim, nemam dijareju i sve je ostalo u redu. U jednom trenutku, pre par meseci nestalo mi je Gluformina i uzela sam Glucophage to jutro i veče, i ceo dan sam štucala.

Moram da naglasim, da ne mora da znači da je Glucophage los, Samo prosto meni ne odgovara, a kod vas situacija može biti obrnuta. Sami ćete osetiti da li vam lek odgovara ili ne.

Šta sam postigla ovim lekom

Zavlajujući Metforminu vratila sam svoju kilazu, jako brzo (u pitanju je 10ak kilograma koje sam dobila za 6 meseci koliko menstruacije nije bilo), ciklusi su mi redovni (28-34dana), i jednostavno osećam se mnogo bolje i imam više energije. Ciste i dalje postoje, ali radim na rešavanju tog problema, o čemu ću vas dalje izveštavati.

Ukoliko sumnjate da imate policistične jajnike (kašnjenje menstruacije, gojaznost-mada ja je nisam imala, pojačana maljavost, cistične bubuljice u viličnom delu lica) obavezno posetite ginekologa, i ako vam sam ne predloži insistirajte da uradite hormone i OGTT test, tj. test netolerancije na insulin, jer  vam možda samo ovaj jedan lek može mnogo pomoći. 

SHARE:

4 коментара

  1. Uh...moja bolna tema..neko sam ko ima policisticne jajnike...test ogtt tek treba da radim...kada su mi ustanovljeni polocosticni jajnici,nisu mogli da veruju...osim toga da mi se desi da mi ciklus zakasni,sto se ne desava bas cesto-nemam niti bubuljice,niti maljavost niti sam gojazna...probala sam kontraceptivne-Belara...medjutim nakon tri dana sam prekinula jer nisam mogla da funkcionisem-nenormalne vrtoglavice..i resila da idem na nesto prirodnije...pijem cajeve i femisan a kapi...da li ce mi nesto pomoci ne znam....ako ne,ocito da cu morati neke lekove 😕

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam probala femisan a. Neka 3 meseca sam ih koristila, ali nisam bila istrajna, moram priznati. Nisam ništa primetila za ta tri meseca koliko sam ih koristila, ali čula sam da su mnogima pomogle.

      Избриши
  2. Gluformin pijem od avgusta 2016 dg insulinska rezistencija.Osećaj mučnine imala sam prvih par dana,pijem 2x500mg,neposredno posle obroka.Nemam policistične jajnike,pokušavam da zatrudnim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Srećno. Želim ti iz sveg srca da uspeš i uskoro nam javiš lepe vesti.

      Избриши

© Klikni Da Ti Kažem. All rights reserved.
MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig