петак, 13. јануар 2017.

Kako sam počela da dobijam redovno? #Policistični jajnici

Jedna od najčešćih karakteristika Policističnih jajnika jeste neredovan ciklus. Ja sam uvek dobijala neredovno. Dešavalo se da dobijem 28-og dana, ali se i dešavalo da ciklusa nema čak  i do 6 meseci. Baš tada, kada sam imala taj naduži izostanak menstruacije, otišla sam kod lekara. Mislim da je godinu dana trajalo ispitivanje, vađenje hormona, ultrazvučno praćenje, tumačenje analiza kod ginekologa u Višegradskoj (gde se dugo čekalo na zakazivanje), test netolerancije na insulin (oGTT), i posle godinu dana lutanja po lekarima (ginekolozi, endokrinolozi, višegradska, institut za dijabetes i bolesti metabolizma) dobila sam svoju dijagnozu.



Ono što se od početka znalo, jeste da oba jajnika imaju policističnu strukturu. Dalji koraci su bili provera hormonskog statusa, i OGTT. Dakle, pored dijagnoze policističnih jajnika, ustanovljeno je da moja štitna žlezda radi usporeno (hipotireoza), i OGTT je pokazao netoleranciju na insulin. Kao terapiju dobila sam Glucophage (za isulin), koju i sada, posle 4 godine pijem, i pilule za kontracepciju (Yazz) koje sam pila nekih 5 meseci, nakon čega sam svojevoljno prestala jer mi nisu prijale. Bukvalno, kako sam počela sa Glucopaphage-om dobila sam i od tada mi se ciklus unormalizovao i dobijam na 28-34 dana, što je skroz u redu.

I nakon što sam prestala da pijem pilule za kontracepciju, ciklus mi je nastavio biti redovan, što je jako bitno. Desilo mi se dva puta, da sam imala kašnjenje od mesec dana, ali oba puta je bio u pitanju veći stres. Glucophage mi je jako pomogao, i kunem se u njega, mada sam promenila proizvođača, pa sada uzimam Gluformin, o čemu ću vam pisati u nekom drugom postu.

Pored toga što mi se ciklus normalizovao, izgubila sam sav višak kilograma koje sam dobila u tih 6 meseci dok nisam dobijala, i spala sam čak ispod svoje normalne kilaže. Sada je sa kilažom sve u redu, i vratila sam se u normalu.

Jedino što se nije promenilo, i stvaraće mi problem sa začećem, jeste što su jajnici i dalje policistični. Glucophage mi je dosta uredio hormone, i opšte stanje, ali ciste ne. Svaki ginekolog kojeg sam u poslednje vreme posetila, tvrdi da sam morala piti pilule za kontracepciju kako bi ciste popucale, kako bi se jajnici odmorili i kako bi se stvorile rezerve jajnih ćelija. Iskreno, ja sam to odbijala, jer se bojim svih nuspojava o kojima sam čitala i koje sam sama osetila dok sam ih koristila, ali spremna sam na to da ću u skorijoj budućnosti možda morati da ih uzimam.

Trenutno se lečim u Narodnom frontu, kod dr Vasiljevića, o čemu vam takođe mogu pisati ukoliko vas interesuje. Sledeći korak za koji se spremam jeste HSG, pa trenutno prikupljam sve potrebne analize za to. 

Suština ovog teksta jeste da sam pronašla doktora koji se detaljno pozabavio mojim problemom, koji je prikupio sve moguće analize pre davanja terapije. Meni je Glucophage unormalizovao ciklus i izvukao me iz užasnog stanja u kom sam bila kada 6 meseci nisam dobila. Nije lako naći dobrog ginekologa. Ginekolozi u domovima zdravlja ponekad na osnovu ultrazvučnoog pregleda, i na osnovu izgleda jajnika koji imaju policističnu strukturu, prepišu pilule za kontracepciju i time odlože rešavanje ovog problema koji stvara velike poteškoće kada žena želi da ostane u drugom stanju.

O ovom problemu vam mogu mnogo pisati, jer se dugo borim sa njim, a vi mi slobdno pišite ovde ili na mail kliknidatikazem@gmail.com, i pitajte šta god da vas interesuje.


SHARE:

2 коментара

  1. Ja imam samo jedno pitanje... Zasto je lose imati policisticne jajnike? Meni je ginekologinja rekla da cu zauvijek imati neredovitu menstruaciju ali nikakve druge probleme. A ja sam toliko presretna sto tako rijetko imam menstruaciju, ponekad samo dva-tri put godisnje. Mrzim kada dobijem, jer od bolova ne mogu zivjeti, a i ne mogu obavljati sve aktivnosti normalno (npr.trenirati u teretani itd..). Presretna sam sto imam taj "problem" da ne dobijem svaki mjesec! :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Policistični jajnici ne znače samo da imaš ciste na jajnicima, već podrazumevaju hormonski disbalans, pojačanu maljavost, često gojaznost i akne. Osobe sa policističnim jajnicima često imaju problem sa ovulacijom i samim tim teže ostaju u drugom stanju. Ja već duže vreme ne uspevam da zatrudnim.

      I meni je tako kasnilo po mesec dana otprilike i to mi nije nešto strašno padalo. Nikada nisam imala problem sa gojaznošću, sa jačim oblikom akni, maljavost jeste izraženija, ali mi je, kao što sam vam i napisala, u jednom trenutku izostala menstruacija 6 meseci i tada sam dobila na kilaži, jako bolne akne, dlačice na mestima gde ih nisam imala, imala sam jake promene raspoloženja, konstantno sam bila umorna i bezvoljna. Najveći problem je tu, problem sa začećem, ako se ja pitam.

      Избриши

© Klikni Da Ti Kažem. All rights reserved.
MINIMAL BLOGGER TEMPLATES BY pipdig